Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/8706
Tytuł: | Polish education policy for secure use of digital media |
Tytuł równoległy: | Polska polityka oświatowa w zakresie bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych |
Autor: | Huk, Tomasz |
Słowa kluczowe: | education policy; education; cyberbullying; happy slapping; hikikomori; sharenting; catfishing; addiction to digital media; polityka oświatowa; edukacja; cyberprzemoc; happy slapping; hikikomori; sharenting; uzależnienie od mediów cyfrowych |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Athenaeum, Vol. 60 (2018), s. 114-123 |
Abstrakt: | Współczesne media cyfrowe nie tylko umożliwiają
człowiekowi osiągnięcie wielu korzyści,
lecz są również przyczyną pojawiających się
zagrożeń. Zjawisko to dotyczy zarówno osób
dorosłych, jak i dzieci i młodzieży, będących
ofiarami, ale i sprawcami dysjunktywnego
korzystania z mediów. Celem artykułu jest
wskazanie antynomii w polityce oświatowej
państwa polskiego dotyczących bezpiecznego
korzystania z mediów cyfrowych, głównie takich
jak: komputer, smartfon, Internet. W badaniach
przeanalizowano najpopularniejsze portale
oferujące usługę poczty elektronicznej oraz
zastosowano metodę analizy dokumentów, która
umożliwiła wskazanie braku spójności aktów
prawnych i rozporządzeń właściwego ministra
do spraw edukacji i wychowania. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8706 |
DOI: | 10.15804/athena.2018.60.07 |
ISSN: | 1505-2192 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|