Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9319
Tytuł: The (Dis)alienating function of the media. The role of mass media in building a civil society
Autor: Turska-Kawa, Agnieszka
Słowa kluczowe: media; sense of alienation; needs; civil society
Data wydania: 2011
Źródło: Psychology of Language and Communication, Vol. 15, iss. 2 (2011), s. 175-201
Abstrakt: The article discusses the relationships between a sense of alienation and the use of mass media. This discussion was triggered by the idea of the media's significant power in the lives of individuals and their ability to meet fundamental needs. Given the fact that the level of a sense of alienation implies the level of citizens' socio-political activity, defining the role of the media focuses on their importance in the process of building a civil society.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9319
DOI: 10.2478/v10057-011-0011-3
ISSN: 1234-2238
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Turska_Kawa_The_Dis_alienating_function.pdf838,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons