DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Dołęga, Zofia | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-06T10:11:28Z | - |
dc.date.available | 2018-03-06T10:11:28Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Z. Dołęga, M. John-Borys (red.), "Zdrowie psychiczne uczniów - różne konteksty i odniesienia" (S. 7-14). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322617434 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/943 | - |
dc.description.abstract | Zdrowie psychiczne jako temat pojawia się w publicznym dyskursie
zwłaszcza wówczas, gdy do świadomości społecznej docierają niepokojące
sygnały o drastycznym jego naruszeniu. Niepokój rośnie, w szczególności
jeśli dotyczy dzieci i młodzieży i, co oczywiste, gdy zagrożenie tego rodzaju
uwikłane jest w społeczny kontekst ich rozwoju, np. gdy pojawiają się
informacje o narastającej przemocy szkolnej, upowszechnianiu się uzależnień
wśród uczniów czy o incydentach suicydalnych. W obszarze praktyki
społecznej od psychologii oczekuje się zatem, aby takie i inne negatywne
zjawiska możliwie wcześnie i dokładnie diagnozować, by im zaradzić,
a najlepiej, dzięki odpowiedniej psychoprofilaktyce, by im zapobiegać. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Zdrowe psychiczne uczniów | pl_PL |
dc.title | Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|