DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Woźniakowa, Yvona | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-06T10:11:36Z | - |
dc.date.available | 2018-03-06T10:11:36Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Z. Dołęga, M. John-Borys (red.), "Zdrowie psychiczne uczniów - różne konteksty i odniesienia" (S. 17-55). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322617434 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/944 | - |
dc.description.abstract | W Europie idea edukacji integracyjnej nie jest nowa. Pierwsze impulsy
pojawiły się już w latach czterdziestych ubiegłego stulecia w Wielkiej
Brytanii pod hasłem open education, a upowszechnienie integracyjnych
form nauczania nastąpiło w Europie na przełomie lat sześćdziesiątych
i siedemdziesiątych (Mul l e r , 1996). W Polsce formalnie ramy organizacyjne
kształcenia integracyjnego ujednolicono dopiero w 1993 roku za sprawą
zarządzenia ministra edukacji narodowej. Zarządzenie MEN określa
m.in. liczebność oddziałów integracyjnych, określa także wymagania
w zakresie profesjonalnego przygotowania nauczycieli prowadzących klasy
integracyjne oraz kierunki wspomagania procesu edukacyjno-wychowawczego
w tychże klasach (np. pomoc psychologa, logopedy i innych specjalistów,
doradztwo metodyczne dla nauczycieli itd.) (MEN, 2001). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Edukacja integracyjna | pl_PL |
dc.subject | Integracja | pl_PL |
dc.title | Wokół integracji : badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów klas integracyjnych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|