Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/945
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWorsztynowicz, Anna-
dc.date.accessioned2018-03-06T10:11:44Z-
dc.date.available2018-03-06T10:11:44Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationZ. Dołęga, M. John-Borys (red.), "Zdrowie psychiczne uczniów - różne konteksty i odniesienia" (S. 56-73). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.identifier.isbn9788322617434-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/945-
dc.description.abstractW wielu publikacjach z obszaru psychologii zdrowia wśród ważnych czynników sprzyjających zdrowiu i dobremu funkcjonowaniu jednostki badacze wymieniają wsparcie społeczne (por. m.in. Antonovsky , 1979; Boyce , 1985; Cohen, Syme, 1985a; Cutrona, 1996; House, 1981; Kmiecik -Baran , 1995; Knoll , Schwarzer , 2005; Schwarzer , Taubert , 1999). Badania empiryczne potwierdzają także buforową rolę wsparcia społecznego w odniesieniu do zdrowia psychicznego (C o h e n, Wills, 1985). Tematyka badań zaprezentowanych w niniejszym tomie koncentruje się wokół szeroko rozumianej problematyki zdrowia psychicznego uczniów. Wydaje się zatem, że nie powinno zabraknąć w nim doniesień na temat doświadczanego przez uczniów wsparcia społecznego. Wsparcie społeczne bywa rozmaicie definiowane. I. Sarason (za: Ja - worowska -Obłój , Skuza , 1986, s. 733) określa je jako „pomoc dostępną dla jednostki w sytuacjach trudnych, stresowych” . Zdaniem S. Cobbsa (za: Pommersbach, 1988, s. 505), „wsparcie są to informacje skłaniające jednostkę do wiary, że podlega ona opiece, jest szanowana oraz że jest członkiem sieci komunikacji i wzajemnych zobowiązań” . J. House (1981) definiuje wsparcie społeczne jako skoncentrowaną na problemie interakcję.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectWsparcie społecznepl_PL
dc.subjectPsychologia zdrowiapl_PL
dc.titleWsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczącychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Worsztynowicz_Wsparcie_doswiadczane_przez_dorastajacych_ze_strony_nauczycieli.pdf479,48 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons