Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9496
Tytuł: Edukacja czytelnicza i kształtowanie kompetencji informacyjno-wyszukiwawczych uczniów szkół podstawowych wspomaganych zajęciami w bibliotece publicznej. Raport z badań
Autor: Zegzuła, Dominika
Smyrnova-Trybulska, Eugenia
Słowa kluczowe: edukacja; biblioteka publiczna; kompetencja informacyjno-wyszukiwawcza; szkoła podstawowa; technologia informacyjno – wyszukiwawcza; education; public library; information and search competency; primary school; information and search technology
Data wydania: 2018
Źródło: EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej, Nr 2 (2018), s. 20-36
Abstrakt: The article is a presentation of the results of research carried out by the pedagogical experiment in the 2017/2018 school year. The research was carried out on a group of 310 students from the Primary School. They were cyclical, systematic activities in the public library in order to shape information and search competences. They raised the problem of the quality and level of key competences of students and teachers. The study does not address the theoretical foundations of the essence of shaping information and search competences. It has the character of a case study as a germ for considering the possibilities of implementing future solutions in education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9496
ISSN: 2081-870X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zegzula_Edukacja_czytelnicza_i_ksztaltowanie_kompetencji.pdf531,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons