Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/9679
Tytuł: | Verstehen und Gebrauch deutscher unterrichtsbezogener Redemittel |
Autor: | Iluk, Jan |
Słowa kluczowe: | język niemiecki; nauczanie języków obcych |
Data wydania: | 1995 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | J. Iluk (red.), "Aspekte der Wortschatzbeschreibung für Zwecke des Fremdsprachenunterrichts" (S. 22-31). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | W artykule zwraca się uwagę na trudności nauczycieli języka niemieckiego w stosowaniu
typowych zwrotów i wyrażeń lekcyjnych. Przyczyny tych trudności wynikają
między innymi z mniej lub bardziej regularnych modyfikacji semantyczno-
-składniowych werbalnych podstaw słowotwórczych, wywołanych ich prefiksacją.
Wnioski z analizy dowodzą, że poprawne opanowanie zwrotów i wyrażeń lekcyjnych
w językach obcych nie może być wynikiem przypadkowych refleksji językowych,
lecz musi opierać się na wnikliwej analizie językowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9679 |
ISBN: | 8322606192 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|