http://hdl.handle.net/20.500.12128/9887
Tytuł: | Wychowanie przez poezję |
Autor: | Krasoń, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | wychowanie; poezja; historia literatury; krytyka literatury; podręcznik akademicki; literatura dla młodzieży; literatura polska |
Data wydania: | 2008 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 1" (S. 215-238). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Literatura ukierunkowana ku dziecku może ukazywać drogi rozwiązania trudnych sytuacji, jeśli uruchomi szereg psychologicznie uzasadnionych prawidłowości odbioru. Istotnym momentem staje się poszukiwanie osobistych konotacji, odwoływanie się do asocjacji tkwiących w doświadczeniu, w dziecięcych oczekiwaniach. Tekst poetycki skierowany ku dziecięcemu odbiorcy winien być zatem odniesiony do czytelnika, jego świata i zgodny z jego punktem widzenia. Takie przedstawienie wizji literackiej — z pozycji dziecka, które z zainteresowaniem i zdziwieniem przygląda się otaczającemu je światu, Roger Caillois określił mianem „paidii”. (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9887 |
ISBN: | 9788322617144 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Krason_Wychowanie_przez_poezje.pdf | 1,35 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons