DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Malina, Artur | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T04:59:29Z | - |
dc.date.available | 2019-07-26T04:59:29Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, Vol. 38 Spec. (2005), s. 9-19 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-3447 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10086 | - |
dc.description.abstract | Znaczenie teologiczne misji siedemdziesięciu dwóch uczniów (Łk 10,1–16) odsłania
się pełniej i wyraźniej zarówno w najbliższym kontekście, jak i w całości Łukaszowego
Dzieła – Ewangelii i Dziejów Apostolskich. W najbliższym kontekście bezpośrednio poprzedzającym
ujawnia się kontrast z negatywną postawą wysyłanych (Łk 9,51–56) i powołanych
(9,57–62), a w kontekście następującym (Łk 10,17–24) zadanie uczniów i jego
realizacja zostają skomentowane przez Jezusa. Wydarzenie w Ewangelii stanowi antycypację
misji uczniów po wniebowstąpieniu Jezusa. Źródłem i fundamentem obydwu misji
jest osoba i działanie Jezusa. | pl_PL |
dc.language.iso | it | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | uczniowie Chrystusa | pl_PL |
dc.subject | misja | pl_PL |
dc.title | La missione dei discepoli (Lc 10, 1-16) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|