Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10172
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGórnikowska-Zwolak, Elżbieta-
dc.date.accessioned2019-07-27T14:08:59Z-
dc.date.available2019-07-27T14:08:59Z-
dc.date.issued1987-
dc.identifier.citationA. Radziewicz-Winnicki (red.), "Pedagogika społeczna w perspektywie przemian gospodarczych" (S. 33-47). Katowice : Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.identifier.isbn8322601034-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10172-
dc.description.abstractMeeting some defined postulates involving the role and tasks of social pedagogics operating in the perspective of economical transformations, the author raises a fundamental problem of social pedagogics — organization of an educational environment, in connection with one of the basic problems of the sociology of tiie country and city — activation and development of a local community. This is a kind of an image showing how a social environment is transformed into an environment upbringing through stimulating and developing the peoples activity in an environment. In search for the methods of activity the author reaches to sociology, strictly speaking to the methods of the community development; she shows that the activity of the people can be used not only to acomplish some narrowly conceived educational tasks, for children and the youth, but it should be adopted to develop „the economical imagination” of the society and the feeling of responsibility for the actual state of affairs, engagement into the economical micro-, and macro-decisions. Educational activity is not the only activity that forms an objective environment of an individual — it is neccessary that this fact would be conceived and taken into account by the pedagogues (both in their theoretical reflections and in practice), so that the aims and methods of the educational environment organization would be formulated efficiently and properly. The community development is an example of such an efficient method of activity, a proposition for the pedagogues.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpedagogika społecznapl_PL
dc.subjectsocjologia edukacjipl_PL
dc.subjectaktywizacja społeczności lokalnychpl_PL
dc.subjectśrodowiska wychowawczepl_PL
dc.titleOrganizowanie intencjonalnych środowisk wychowawczych a aktywizowanie społeczności lokalnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gornikowska-Zwolak_Organizowanie_intencjonalnych_srodowisk_wychowawczych.pdf1,3 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons