Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10259
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGogolin, Olimpia-
dc.contributor.authorSzymik, Eugeniusz-
dc.date.accessioned2019-07-30T05:39:57Z-
dc.date.available2019-07-30T05:39:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationJournal of Modern Science, 2017, t. 3, s. 29-45pl_PL
dc.identifier.issn1734-2031-
dc.identifier.issn2391-789X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10259-
dc.description.abstractCelem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: jakie miejsce w życiu uczniów klas I–III szkoły podstawowej zajmuje książka? Część teoretyczna zawiera ogólne uwagi dotyczące etapów edukacji czytelniczej dzieci. W części praktycznej zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, opartą na technice ankiety, i kwestionariusz ankiety jako narzędzie badawcze. Metoda ta pozwoliła na uzyskanie informacji na temat stosunku młodych respondentów do książ- ki. Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół podstawowych, usytuowanych na terenie miasta i gminy Czerwionka-Leszczyny. Uzyskane wyniki, które zaprezentowano w postaci tabel i opatrzono komentarzem słownym, przekonują, że wbrew powszechnej opinii dzieci lubią czytać, sięgając po książkę nie tylko z motywów instrumentalnych, ale przede wszystkim autotelicznych. Artykuł może okazać się przydatny dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, bibliotekarzy pracujących w szkole, aby wiedzieli, jakie książki znajdują się w centrum zainteresowania młodych czytelników, a także wszystkich osób interesujących się zagadnieniem czytelnictwa. The aim of this article is to try to answer the question: what place in the life of pupils of grades I–III primary school occupies a book? The theoretical part contains general comments on the stages of children’s reading education. In the practical part, the diagnostic survey method was used, based on the survey technique and questionnaire survey as a research tool. This method allowed us to obtain information on the attitude of young respondents to the book. The study was conducted among primary school pupils located in the town and commune of Czerwionka-Leszczyny. The results, presented in tabular form and labeled with a verbal comment, argue that, contrary to popular belief, children like to read, reaching for a book not only from instrumental but primarily autotelic motifs. Our article may be useful for early school educators, librarians working in schools to know what books are at the heart of the young readers, and for all readers interested in reading.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectChildren’s readingpl_PL
dc.subjectReading education of childrenpl_PL
dc.subjectEarly school educationpl_PL
dc.subjectSurveyingpl_PL
dc.subjectCzytelnictwo dziecipl_PL
dc.subjectEdukacja czytelnicza dziecipl_PL
dc.subjectZainteresowania czytelnicze uczniówpl_PL
dc.subjectEdukacja wczesnoszkolnapl_PL
dc.subjectBadania sondażowepl_PL
dc.titleKsiążka w życiu dziecka w wieku przedszkolnympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gogolin_Ksiazka_w_zyciu_dziecka.pdf422,33 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons