Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10265
Tytuł: Psychologiczna praca z filmem "W głowie się nie mieści" (Inside Out)
Autor: Brol, Michał
Skorupa, Agnieszka
Słowa kluczowe: Psychologia i film; Popularyzacja psychologii; Emocje w filmie animowanym; Psychology and movies; Popularization of psychology; Emotions in animated movie
Data wydania: 2017
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura" (2017, nr 2, s. 117-130
Abstrakt: Artykuł omawia znaczenie filmu animowanego W głowie się nie mieści (Inside Out) w kontekście wartości edukacyjnej, jaką ze sobą niesie. Analizie poddana zostaje treść filmu, która koncentruje się na roli emocji w życiu człowieka. Jednocześnie jako badacze i praktycy chcemy w niniejszym tekście podzielić się osobistymi refleksjami dotyczącymi pracy z filmem w ogóle i staramy się wytłumaczyć, dlaczego akurat ten konkretny film jest świetnym przykładem pokazującym wyzwania stojące przed każdym, kto zdecyduje się wykorzystać go w swojej pracy warsztatowej, terapeutycznej czy psychoedukacyjnej. The article focuses on the meaning of the animation Inside Out, especially concerning its educational message. Emotions in human’s life are the main topic of this analysis. Furthermore, we share our views on the psychological role of the movie used while teaching, that are based on the gained knowledge and practical experience. In addition to that, we intend to explain why work with this specific film makes such a great example of the challenges standing before everyone who has decided to use it in one’s workshops, therapy or psychoeducational work.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10265
DOI: 10.24917/20837275.9.2.9
ISSN: 2083-7275
2391-4432
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Brol_Psychologiczna_praca_z_filmem.pdf649,56 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons