http://hdl.handle.net/20.500.12128/10509
Tytuł: | Edukacja psychologiczna w szkole rodzenia |
Autor: | Sikora, Jagoda Kmieć, Urszula |
Słowa kluczowe: | Szkoła rodzenia; Edukacja psychologiczna; Psychologia prenatalna; Psychologia narodzin |
Data wydania: | 2016 |
Źródło: | Ogrody Nauk i Sztuk, 2016, t. 6, s. 149-158 |
Abstrakt: | Z roku na rok zwiększa się liczba kobiet w ciąży, które uczęszczają do szkół rodzenia. Coraz częściej, poza bardzo istotną sferą fizjologicznej opieki nad ciężarną, do programu włącza się blok zajęć z zakresu psychologii. Do jego celów należy między innymi zwiększanie poczucia sprawstwa u ciężarnej, praca nad negatywnymi przekonaniami dotyczącymi macierzyństwa i porodu oraz zwiększenie poczucia przynależności. W poniższym artykule zostaną zaprezentowane szczegółowo cele, obszary i formy edukacji psychologicznej w szkole rodzenia w kontekście najnowszych doniesień naukowych. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10509 |
DOI: | 10.15503/onis2016.149.158 |
ISSN: | 2299-2014 2084-1426 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Sikora_Edukacja_psychologiczna_w_szkole_rodzenia.pdf | 821,25 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons