Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10700
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWalkowska, Wiesława-
dc.date.accessioned2019-08-30T05:37:42Z-
dc.date.available2019-08-30T05:37:42Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationH. Rusek, A. Górniok-Naglik, J. Oleksy (red.), "Oświata w otoczeniu burzliwym : migotliwe konteksty i perspektywy rozwoju współczesnej edukacji" (S. 451-461). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-1676-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10700-
dc.description.abstractPrzemiany społeczno-gospodarcze zachodzące na przestrzeni wieków wiązały się z powstawaniem określonego typu społeczeństw, przed którymi stały pewne wyzwania oraz umiejętności konieczne, aby móc sprostać otaczającej rzeczywistości. Dzieląc w najbardziej uproszczony sposób ewolucję nowożytnych społeczeństw, można wyróżnić społeczeństwo agrarne, industrialne i społeczeństwo informacyjne — społeczeństwo wiedzy — termin stosowany na określenie współczesnych społeczeństw. Zwłaszcza w przeszłości, o zajmowaniu miejsca w hierarchii społecznej decydowało pochodzenie społeczne, które było wyznacznikiem dalszej drogi życiowej jednostki. W społeczeństwie agrarnym bardzo wąska grupa ludzi miała dostęp do wiedzy, która była raczej dostępna z racji urodzenia niż przywilejów intelektu i zdolności osobistych, a jej przekazywanie opierało się na relacjach mistrz — uczeń. Duże znaczenie dla rozwoju społecznego miała także w tym okresie wiedza praktyczna, przekazywana bezpośrednio przez mistrzów — rzemieślników, często twórców nowych produktów i technologii; mistrzom tym nie zależało zbytnio na przekazywaniu swojej wiedzy czeladnikom, wiązało się to bowiem dla nich z konkurencją i spadkiem dochodów. Można by nawet założyć, że w okresie rewolucji agrarnej przekazywanie wiedzy oraz dostęp do informacji były pewnymi czynnikami blokującymi czy też opóźniającymi postęp społeczny. (Fragment tekstu)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectspołeczeństwo informacyjnepl_PL
dc.subjectspołeczeństwo wiedzypl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjectwykształceniepl_PL
dc.subjectkompetencje kluczowepl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.titleKształcenie wyższe w kontekście umiejętności kluczowychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Walkowska_Ksztalcenie_wyzsze_w_kontekscie.pdf553,27 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons