Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11175
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZormanova, Lucie-
dc.date.accessioned2019-10-07T09:22:13Z-
dc.date.available2019-10-07T09:22:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPodstawy Edukacji, T. 11 (2018), s. 171-182pl_PL
dc.identifier.issn2081-2264-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11175-
dc.description.abstractThe main purpose of this research was to check how parents support the development of national and regional identity of children covered by primary school education and pre-school education in schools with Polish language as teaching language in the region of Czech part of Teschen Silesia. In order to obtain information on this topic, I decided to use the method of a questionnaire sur-vey, which was addressed to the parents of primary school children with the Polish language of instruction in Karviná and to the kindergarten with the Polish language of instruction in Karviná. The research study is situated in the border region of Karviná, a region in which Polish and Czech influences have coexisted for centuries. The research was carried out during the school year 2017/2018.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectCzech part of Teschen Silesiapl_PL
dc.subjectbilingualismpl_PL
dc.subjectnational identitypl_PL
dc.subjectregional identitypl_PL
dc.titleTożsamość narodowa i regionalna dzieci i młodzieży na Zaolziupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPodstawy Edukacjipl_PL
dc.identifier.doi10.16926/pe.2018.11.11-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zormanova_Tozsamosc_narodowa_i_regionalna_dzieci.pdf455,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons