DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kozubek, Mariola T. | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T12:50:28Z | - |
dc.date.available | 2019-10-17T12:50:28Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | "Paedagogia Christiana" Vol. 43, no 1 (2019), s. 27-31 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1505-6872 | - |
dc.identifier.issn | 2451-1951 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11366 | - |
dc.description.abstract | "Analizując historię wychowania ostatnich wieków, można zauważyć,
że twórcze pedagogie, aktualne także współcześnie, mają swoje korzenie
w charyzmatach, które miały istotny wpływ na rozwój nie tylko wychowania,
lecz także szeroko pojętej kultury1. W prezentowanej publikacji źródłem
poznania jest doświadczenie wychowawcze włoskiej nauczycielki, Chiary
Lubich (1920–2008), i założonego przez nią Ruchu Focolari. W fenomenologicznej
analizie tego doświadczenia, a zatem odwołującej się wprost do
praktyki, zaproszeni do tego tomu autorzy odkrywają jego istotę i podstawowe
zasady, czyniąc je następnie przedmiotem interpretacji pedagogicznej
pozwalającej na teoretyczne ujęcie pedagogii2, określanej jako pedagogia
jedności3. Hermeneutyka antropologiczno-teologicznej myśli Lubich ukazuje z kolei występujące tu humanistyczne rozumienie procesów i zjawisk tego
doświadczenia, respektujących duchową sferę funkcjonowania człowieka
w wymiarze indywidualnym i zbiorowym." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | od redakcji | pl_PL |
dc.subject | "Paedagogia Christiana" | pl_PL |
dc.subject | Chiara Lubich | pl_PL |
dc.subject | Ruch Focolari | pl_PL |
dc.subject | pedagogia jedności | pl_PL |
dc.title | Od redakcji | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|