Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11366
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKozubek, Mariola T.-
dc.date.accessioned2019-10-17T12:50:28Z-
dc.date.available2019-10-17T12:50:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Paedagogia Christiana" Vol. 43, no 1 (2019), s. 27-31pl_PL
dc.identifier.issn1505-6872-
dc.identifier.issn2451-1951-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11366-
dc.description.abstract"Analizując historię wychowania ostatnich wieków, można zauważyć, że twórcze pedagogie, aktualne także współcześnie, mają swoje korzenie w charyzmatach, które miały istotny wpływ na rozwój nie tylko wychowania, lecz także szeroko pojętej kultury1. W prezentowanej publikacji źródłem poznania jest doświadczenie wychowawcze włoskiej nauczycielki, Chiary Lubich (1920–2008), i założonego przez nią Ruchu Focolari. W fenomenologicznej analizie tego doświadczenia, a zatem odwołującej się wprost do praktyki, zaproszeni do tego tomu autorzy odkrywają jego istotę i podstawowe zasady, czyniąc je następnie przedmiotem interpretacji pedagogicznej pozwalającej na teoretyczne ujęcie pedagogii2, określanej jako pedagogia jedności3. Hermeneutyka antropologiczno-teologicznej myśli Lubich ukazuje z kolei występujące tu humanistyczne rozumienie procesów i zjawisk tego doświadczenia, respektujących duchową sferę funkcjonowania człowieka w wymiarze indywidualnym i zbiorowym." (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectod redakcjipl_PL
dc.subject"Paedagogia Christiana"pl_PL
dc.subjectChiara Lubichpl_PL
dc.subjectRuch Focolaripl_PL
dc.subjectpedagogia jednościpl_PL
dc.titleOd redakcjipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kozubek_Od_redakcji.pdf381,43 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons