Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11446
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKamińska, Joanna-
dc.date.accessioned2019-10-24T16:08:30Z-
dc.date.available2019-10-24T16:08:30Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citation"Zarządzanie Biblioteką" Nr 1 (2018), s. 61-74pl_PL
dc.identifier.issn2081-1004-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11446-
dc.description.abstractProblematyka zarządzania bibliotekami jako niedochodowymi instytucjami kultury oraz zastosowanie narzędzi marketingowych do promowania ich działalności stanowi ważny nurt refleksji w bibliotekoznawstwie. Na grunt nauki o bibliotece zaadoptowano terminologię i metodologię wywodzącą się z nauk organizacji i zarządzania. Celem artykułu jest ukazanie rozwoju problematyki zarządzania i marketingu w odniesieniu do bibliotek, w tym częstotliwości pojawiania się poszczególnych tematów i problemów, sposobów ich ujmowania, stosowanej terminologii i wykorzystywanej metodologii. W celu zbadania zagadnienia zastosowano metodę bibliometryczną. Jako materiał źródłowy wykorzystano artykuły z polskich czasopism bibliotekoznawczych za lata 1945–2018. The issue of managing libraries as non-profit cultural institutions and the use of marketing tools to promote their activities is an important current reflection in librarianship. Scientific research methodology in management science was adopted to library and information science. The aim of the article is to show the development of management and marketing issues in relation to libraries, including the frequency of appearance of particular topics, problems and criteria of their recognition, as well as related terminology and methodology. In order to investigate the issue, the bibliometric method was used. The source material consisted of articles from Polish library journals published in the years 1945–2018.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectzarządzanie bibliotekamipl_PL
dc.subjectmarketing bibliotecznypl_PL
dc.subjectbibliometriapl_PL
dc.subjectlibrary managementpl_PL
dc.subjectlibrary marketingpl_PL
dc.subjectbibliometricpl_PL
dc.titleProblemy zarządzania i marketingu na łamach polskich czasopism bibliotekoznawczychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kaminska_Problemy_zarzadzania_i_marketingu_na_lamach_polskich_czasopism.pdf566,95 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons