Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11632
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCelary, Ireneusz-
dc.date.accessioned2019-11-17T16:09:13Z-
dc.date.available2019-11-17T16:09:13Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationTeologia Praktyczna, T. 4 (2003), s. 271-279pl_PL
dc.identifier.issn1642-6738-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11632-
dc.description.abstract0 znaczeniu rodziny w wychowaniu dziecka przekonani są dzisiaj nie tylko przedstawiciele pedagogiki reprezentujący nurt katolicki, ale także pedagodzy bez wyraźnych deklaracji ideowych1. Wszyscy oni zgodnie podkreślają niepodważalną wartość rodziny dla rozwoju człowieka. Odnowa świata idzie przez rodziny2. Rodzina bowiem odpowiada najgłębiej naturze człowieka. Rodzice mają też niezbywalne prawo do wychowywania religijnego swoich dzieci3. Stąd, jak czytamy w tekstach II Synodu Plenarnego w Polsce ważnym zadaniem jest (...) uświadamiać rodzicom, że katecheza i formacja parafialna uzupełniają formację dokonującą się w domu rodzinnym4. Katecheza jest zadaniem i powinnością rodziców. Oni odpowiadają przed Bogiem za jej owocność. W tym zadaniu mogą liczyć na szczególne zrozumienie i pomoc ze strony Kościoła, który szanuj ąc autonomię rodziny, wspiera ją w wysiłkach katechetycznych. Katecheza ta jest rozumiana jako świadectwo, które uczy okazjonalnie w sposób stały i codzienny (por. DOK 255).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectrodzinapl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectwiarapl_PL
dc.subjectkatechezapl_PL
dc.titleKatecheza rodzinnapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Celary_Katecheza_rodzinna.pdf323,13 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons