Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1173
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKubalica, Tomasz-
dc.date.accessioned2018-03-15T07:20:43Z-
dc.date.available2018-03-15T07:20:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationFolia Philosophica, T. 33 (2015), s. 51-70pl_PL
dc.identifier.issn1231-0913-
dc.identifier.issn2353-9445-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1173-
dc.description.abstractThe theme of the text is the interpretation of the philosophy of Leonard Nelson (1882—1927) and his place in the history of philosophy. The author asks whether his philosophy should be classified as Neo-Kantianism or outside its borders? In response to this question the author has developed his own instruments. On the one hand, he tried to determine the concept of Neo-Kantianism and thus, Fries’s reference to Kant; on the other hand, he applied the four-point scale for the classification of different philosophy communities and, in particular, the concept of philosophical school. In the light of these assumptions he has classified Nelson’s philosophy as psychological Neo-Kantianism.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectLeonard Nelsonpl_PL
dc.subjectneokantyzmpl_PL
dc.subjectJakob Friedrich Friespl_PL
dc.subjectszkoła filozoficznapl_PL
dc.titleRóżne znaczenia szkoły w filozofii a neokantyzm Leonarda Nelsonapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalFolia Philosophicapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kubalica_Rozne_znaczenia_szkoły_w_filozofii.pdf312,21 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons