DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pastwa, Andrzej | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T10:31:16Z | - |
dc.date.available | 2019-12-05T10:31:16Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 2005, z. 2, s. 354-366 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-3447 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11766 | - |
dc.description.abstract | lektury Konstytucji duszpasterskiej o Kościele w świecie współczesnym
Gaudium et spes (nr 47–52) oraz Konstytucji dogmatycznej o Kościele Lumen
gentium (nr 11) wyłania się całościowy obraz małżeństwa, który wciąż zadziwia
bogactwem treści teologicznych: osobowo-etycznych, kościelno-wspólnotowych,
czy wreszcie soteriologicznych. Z rozmysłem doktryna małżeńska koncentruje się
dzisiaj na sformułowaniu: „intima communitas vitae et amoris” (małżeństwo), którego
swoistą kulminacją jest „ecclesia domestica” (rodzina chrześcijańska). Niejako
pomostem i klamrą spinającą obszary semantyczne obu rzeczywistości jest biblijne
pojęcie „foedus”.
Właśnie taką pastoralną prawdę o małżeństwie zamierzała oddać w języku kanonów
Papieska Komisja Odnowy KPK. Należy uznać, że sięgnięcie po tradycyjną
formułę „consortium totius vitae” łącznie z „matrimoniale foedus” było w pełni
zasadne. [fragm. tekstu] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Małżeństwo | pl_PL |
dc.subject | Sobór Watykański II | pl_PL |
dc.subject | Doktryna małżeństwa | pl_PL |
dc.title | "Consortium totius vitae" (kan. 1055 pkt 1) : terminologiczna recepcja nauki Soboru Watykańskiego II o małżeństwie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|