dc.description.references | Bochniarz A., Gdy masz dziecko z wadą wymowy, Wydawnictwo Demostenes, Żory 1998.
Borkowska M., Wagh K., Integracja sensoryczno-motoryczna na co dzień, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2010.
Brzezińska A., Społeczna psychologia rozwoju, t. 3, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2000.
Dennison P.E., Integracja mózgu: wpływ integracji mózgu na osobowość i funkcjonowanie człowieka, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji
Odruchów, Warszawa 2004.
Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, Warszawa 2003.
Goddard Blythe S., Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? Rozwojowe Testy Przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół, Wydawnictwo Naukowe PWN,
Warszawa 2013.
Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.), Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji. Cele i treści kształcenia, postawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć w domu, przedszkolu i w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSiP, Warszawa 1997.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas
zerowych i placówek integracyjnych, WSiP, Warszawa 1999.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć
z sześciolatkami w przedszkolu, szkole i w placówkach integracyjnych, WSiP, Warszawa 2000.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zestaw zabawek edukacyjnych. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, Warszawa 2000.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Pakiet Pomocy „Wspomaganie rozwoju umysłowego
czterolatków i pięciolatków”. WSiP, Warszawa 2004.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków, i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania, WSiP, Warszawa 2005.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków). Cele i treści kształcenia oraz komentarze psychologiczne i pedagogiczne (dla przedszkoli różnego typu, do których uczęszczają czterolatki i pięciolatki), Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2007.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Grabowska G., Program wychowania i kształcenia
oraz wspomagania rozwoju sześciolatków w przedszkolach, klasach zerowych i placówkach integracyjnych z komentarzami psychologicznymi i metodycznymi, Wydawnictwo Nowa Era,
Warszawa 2003.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Skura M., Skarbiec matematyczny. Poradnik metodyczny. Klasa 0
i klasy I-III, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2005.
Jagodzińska M., Rozwój pamięci w dzieciństwie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
Gdańsk 2003.
Januszewski A., Procesualne aspekty normy psychologicznej, [w:] Norma psychologiczna. Perspektywy spojrzeń, red. Z. Uchnast, Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego KUL,
Lublin 1997.
Jastrząb J., Analiza i synteza mowy, [w:] Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, red. K. Grabalowska, J. Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń
1994.
Kaczmarek L., Nasze dziecko uczy się mowy, Wydawnictwo Lubelskie, Lublin 1998.
Koneberg L., Forder G., Kinezjologia dla dzieci. Jak uwolnić się od blokad w uczeniu się, Wydawnictwo Harmonia, Warszawa 2009.
Maas V.F., Uczenie się przez zmysły. Prowadzenie do teorii integracji sensorycznej, WSiP, Warszawa 1998.
Masgutowa S., Brejnak W., Kinezjologia edukacyjna – wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: nauka i praktyka radosnego uczenia się, Polskie Towarzystwo Dysleksji, Warszawa 2004.
Schaffer H.R., Psychologia dziecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. | pl_PL |