Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11816
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDzika-Jurek, Kamila-
dc.date.accessioned2019-12-10T13:40:05Z-
dc.date.available2019-12-10T13:40:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationŚląskie Studia Polonistyczne, 2019, nr 1, s. 241-259pl_PL
dc.identifier.issn2353-0928-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11816-
dc.description.abstractThe author examines metaphors related to weight in the oeuvre of Magdalena Tulli, indicating the notion that elucidates and orders what has hitherto defied interpretation in her novels. It is pointed out by the essay’s author, and corroborated by numerous quotations from Tulli, that the Warsaw-based writer often described as a post-modernist weaving multi-thread narrative, in fact creates literature devoted to a single topic – the Shoah. An interesting way of indicating this fact is a painting by Hans Memling, Last Judgement, mysteriously appearing in Magdalena Tulli’s novel entitled Włoskie szpilki [Italian High-Heels].pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectMagdalena Tullipl_PL
dc.subjectShoahpl_PL
dc.subjectLast Judgement (Hans Memling)pl_PL
dc.subjectMelancholypl_PL
dc.titleKwestie „najwyższej wagi” w twórczości Magdaleny Tullipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/SSP.2019.13.19-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dzika-Jurek_Kwestie_najwyzszej_wagi_w_tworczosci_Magdaleny_Tulli.pdf401,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons