Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11818
Tytuł: Pluralizm religijny wyzwaniem dla wczesnej edukacji
Autor: Różańska, Aniela
Słowa kluczowe: Religious pluralism,; Perception of pluralism; Religious identity; Early education; Pluralizm religijny; Postrzeganie pluralizmu; Tożsamość religijna; Wczesna edukacja
Data wydania: 2019
Źródło: Problemy Wczesnej Edukacji, 2019, nr 2, s. 39-49
Abstrakt: In the article the question of religious pluralism is presented. The author gives the characteristics of this concept, which has changed its meaning over the recent years. The author brings into light some contemporary ways of perception of the religious pluralism and controversies they result in. The concept of inclusive pluralism by Jacques Dupuis has been recommended by the author as a model of religious pluralism which enables the opening of religious education on the inter-religious dimension. A proper understanding of religious pluralism plays an important role in forming an open religious identity which is one of the key tasks in education including early education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11818
DOI: 10.26881/pwe.2019.45.04
ISSN: 1734-1582
2451-2230
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rozanska_Pluralism_religijny_wyzwaniem_dla_wczesnej_edukacji.pdf482,96 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons