Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11839
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKłosiński, Michał-
dc.date.accessioned2019-12-12T08:42:55Z-
dc.date.available2019-12-12T08:42:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationPrzestrzenie Teorii, Nr 31 (2019), s. 39-69pl_PL
dc.identifier.issn2450-5765-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11839-
dc.description.abstractThe article presents an interpretation of Orwell video games in context of available analytical tropes in Orwellian research. The paper touches on various problems described by academic readers of Nineteen Eighty-Four and tries to answer the question whether games provide innovations in the way they problematize socio-political issues in comparison to Orwell’s classic novel. In the introductory part, the author discusses the possibility of utilizing the notion of critical dystopia in the analysis of Orwell video games. The following chapters touch on the subject of cultural references, realistic styles, biopolitics and class representations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectUtopiapl_PL
dc.subjectdystopiapl_PL
dc.subjectOrwellpl_PL
dc.subjectinterpretationpl_PL
dc.subjectvideo gamespl_PL
dc.titleGra w Orwellapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.14746/pt.2019.31.2-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klosinski_Gra_w_Orwella.pdf620,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons