Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11944
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFeliszewski, Zbigniew-
dc.date.accessioned2019-12-20T11:41:00Z-
dc.date.available2019-12-20T11:41:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationEr(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 39, z. 2 (2019), s. 87-98pl_PL
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11944-
dc.description.abstractAutor niniejszej pracy bada wpływy myśli Bertolta Brechta na twórczość dramatyczną współcześnie tworzącego Rolanda Schimmelpfenniga, śledząc ich przesunięcia, transgresje i transpozycje na wybranych przykładach oraz odwołując się do wywiadów i wykładów autora. W oparciu o definicję transgresji zaproponowaną przez Grzegorza Petrka podejmuje próbę usytuowania zagadnień gry aktorskiej, wyobcowania, roli tekstu i obrazu w dramacie, jego dydaktycznego i politycznego potencjału. Wobec tradycji niemieckojęzycznego dramatu i teatru, Schimmelpfennig po dziś dzień znajduje się pod niemałym wpływem idei i praktyki stworzonej przez Brechta.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectRoland Schimmelpfennigpl_PL
dc.subjectBertolt Brechtpl_PL
dc.subjecttransgresjepl_PL
dc.subjectsztuka dydaktycznapl_PL
dc.subjecttechniki wyobcowaniapl_PL
dc.titleTransgresje i transpozycje myśli Brechta w sztukach Rolanda Schimmelpfennigapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalEr(r)go. Teoria–Literatura–Kulturapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Faliszewski_Transgresje_i_transpozycje_mysli_Brechta.pdf863,95 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons