DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Feliszewski, Zbigniew | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-20T11:41:00Z | - |
dc.date.available | 2019-12-20T11:41:00Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 39, z. 2 (2019), s. 87-98 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11944 | - |
dc.description.abstract | Autor niniejszej pracy bada wpływy myśli Bertolta Brechta na twórczość dramatyczną współcześnie tworzącego Rolanda Schimmelpfenniga, śledząc ich przesunięcia, transgresje i transpozycje na wybranych przykładach oraz odwołując się do wywiadów i wykładów autora. W oparciu o definicję transgresji zaproponowaną przez Grzegorza Petrka podejmuje próbę usytuowania zagadnień gry aktorskiej, wyobcowania, roli tekstu i obrazu w dramacie, jego dydaktycznego i politycznego potencjału. Wobec tradycji niemieckojęzycznego dramatu i teatru, Schimmelpfennig po dziś dzień znajduje się pod niemałym wpływem idei i praktyki stworzonej przez Brechta. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Roland Schimmelpfennig | pl_PL |
dc.subject | Bertolt Brecht | pl_PL |
dc.subject | transgresje | pl_PL |
dc.subject | sztuka dydaktyczna | pl_PL |
dc.subject | techniki wyobcowania | pl_PL |
dc.title | Transgresje i transpozycje myśli Brechta w sztukach Rolanda Schimmelpfenniga | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|