DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Charko-Klekot, Paulina | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-18T17:18:54Z | - |
dc.date.available | 2020-01-18T17:18:54Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego, Nauki Humanistyczne" 2017, nr spec. 8, s. 81-97 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2082-419X | - |
dc.identifier.issn | 2082-3916 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12061 | - |
dc.description.abstract | W artykule podjęta została próba zbadania i opisania motywu szaleństwa codzien-ności we współczesnych tekstach dramatycznych. Autorzy, próbując dociec odwiecz-nych prawd o życiu oraz sensie istnienia, szczególną uwagę poświęcają wszelkiego ro-dzaju anomaliom i odstępstwom od normy. Dramat rosyjski charakteryzuje się po-strzeganiem świata jako „szalonego domu”, podkreślając coraz większą powszechność patologicznych i marginalnych dotąd zachowań. Przedmiotem analizy są utwory Ni-kołaja Kolady, Wasilija Sigariewa, Olega Bogajewa i Jarosławy Pulinowicz, których bo-haterowie muszą stawić czoła wściekłej i niebezpiecznej rzeczywistości. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Nikołaj Kolada | pl_PL |
dc.subject | Oleg Bogajew | pl_PL |
dc.subject | Wasilij Sigariew | pl_PL |
dc.subject | Jarosława Pulinowicz | pl_PL |
dc.title | Szaleństwo codzienności we współczesnej dramaturgii rosyjskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|