DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Bieńkowska, Izabela | - |
dc.contributor.author | Kitlińska-Król, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-18T17:19:41Z | - |
dc.date.available | 2020-01-18T17:19:41Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Podstawy Edukacji" T. 9 (2016), s. 153-162 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2081-2264 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12062 | - |
dc.description.abstract | Szybki postęp, jaki pojawił się w XX wieku, przyniósł nie tylko intensywny rozwój gospodarczy i społeczny, ale także liczne zagrożenia, z silnym potencjałem traumatogennym, wywierającym wpływ nie tylko na społeczeństwo, ale także na każdego człowieka z osobna, m.in.: wysokie bezrobocie, zróżnicowanie społeczne, degradację środowiska, destabilizację systemów, relatywizację i deprecjację wartości itd. Pojawiła się konieczność szerszej debaty nad przyszłością ludzkości i dziedzictwem, jakie pozostawiamy przyszłym pokoleniom. Zmiana społeczna, którą obserwujemy, w rzeczywistości dotyczy także przeobrażeń zachodzących w naszych rodzinach i w systemie edukacji. Konieczne jest nowe spojrzenie na całokształt edukacji, kształcenie człowieka otwartego, świadomego, krytycznego, ale i twórczego, dla którego dobro drugiego człowieka, szacunek do tego, co mamy wokół, jest kwestią priorytetową. Takie kształcenie wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju. W artykule podejmujemy próbę zbadania opinii nauczycieli na temat zrównoważonego rozwoju. Zdajemy sobie sprawę, że grupa jest niewielka, niemniej mamy nadzieję, że będzie przyczynkiem do dalszych eksploracji badawczych na ten temat. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Edukacja | pl_PL |
dc.subject | Zrównoważony rozwój | pl_PL |
dc.subject | Nauczyciel | pl_PL |
dc.title | Edukacja dla zrównoważonego rozwoju (EZR) w opinii nauczycieli klas 1-3 | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.16926/pe.2016.09.09 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|