Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12108
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMiczka, Tadeusz-
dc.date.accessioned2020-01-21T14:15:10Z-
dc.date.available2020-01-21T14:15:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationEr(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 1 (2018), s. 11-25pl_PL
dc.identifier.issn1508-6305-
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12108-
dc.description.abstractRefleksję nad kulturotwórczym i komunikacyjnym potencjałem jednego z największych osiągnięć wysokiej technologii, jakim jest rzeczywistość wirtualna (RW)3, rozpoczynam od zestawienia opinii na temat kilku ważnych ludzkich potrzeb, które zostały wyrażone w odstępie prawie pięciu wieków od siebie. Desiderius Erasmus Roterodamus napisał Pochwałę głupoty w 1502 roku, a wydałją dziewięć lat później, natomiast John Perry Barlow opublikował swój manifest o Sieci sieci, w niej właśnie, w lutym 1996 roku. Przywołuję je po to, aby wskazać na wąski zakres moich zainteresowań, obejmujący jedynie możliwość potraktowania multimedialnej symulacji jako utopii lub co najmniej jako rezultatu myślenia utopijnego czy świadomości utopijnej[...]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectrzeczywistość wirtualnapl_PL
dc.subjectmedia elektronicznepl_PL
dc.subjectutopiapl_PL
dc.subjectInternetpl_PL
dc.titleRzeczywistość wirtualna jako utopiapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalEr(r)go. Teoria–Literatura–Kulturapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Miczka_Rzeczywistosc_wirtualna_jako.pdf537,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons