DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Miczka, Tadeusz | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-21T14:15:10Z | - |
dc.date.available | 2020-01-21T14:15:10Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 1 (2018), s. 11-25 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1508-6305 | - |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12108 | - |
dc.description.abstract | Refleksję nad kulturotwórczym i komunikacyjnym potencjałem jednego
z największych osiągnięć wysokiej technologii, jakim jest rzeczywistość wirtualna
(RW)3, rozpoczynam od zestawienia opinii na temat kilku ważnych ludzkich
potrzeb, które zostały wyrażone w odstępie prawie pięciu wieków od siebie. Desiderius
Erasmus Roterodamus napisał Pochwałę głupoty w 1502 roku, a wydałją dziewięć lat później, natomiast John Perry Barlow opublikował swój manifest
o Sieci sieci, w niej właśnie, w lutym 1996 roku. Przywołuję je po to, aby wskazać
na wąski zakres moich zainteresowań, obejmujący jedynie możliwość potraktowania
multimedialnej symulacji jako utopii lub co najmniej jako rezultatu myślenia
utopijnego czy świadomości utopijnej[...] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | rzeczywistość wirtualna | pl_PL |
dc.subject | media elektroniczne | pl_PL |
dc.subject | utopia | pl_PL |
dc.subject | Internet | pl_PL |
dc.title | Rzeczywistość wirtualna jako utopia | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|