DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Niesporek-Szamburska, Bernadeta | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-26T07:35:12Z | - |
dc.date.available | 2020-01-26T07:35:12Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N. Educatio Nova, Vol. 4 (2019), s. 163-178 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2543-9340 | - |
dc.identifier.issn | 2451-0491 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243 | - |
dc.description.abstract | W opracowaniu przedstawiono rozważania związane z funkcjami oceniania w uczelni
wyższej. Początkowe pytania o możliwości sprostania zadaniom ewaluacji w kontekście wyznaczanym
przez utrwalone praktyki oceniania, zmiany związane z wdrażaniem PRK, a także
przez teorię pedagogiczną (ocenianie kształtujące vs sumujące) rozstrzygnięto za pomocą badania
sondażowego przeprowadzonego wśród studentów. Ich wypowiedzi, na temat m.in. czytelności
systemu oceniania i ustalania jego kryteriów, trafności/przypadkowości, uśredniania ocen w OKM
oraz procesualnych cech ewaluacji, prowadzą do wniosku, że studiujący potrafią docenić mierzalność
oceniania sumującego (np. egzaminów testowych), ale też zgłaszają postulaty, by wyposażyć
weryfikację w cechy oceniania kształtującego, wspierającego ich uczenie się. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | ocenianie w szkole wyższej | pl_PL |
dc.subject | cechy oceniania | pl_PL |
dc.subject | funkcje oceniania w szkole wyższej | pl_PL |
dc.subject | badanie sondażowe | pl_PL |
dc.subject | ocenianie z perspektywy studenta | pl_PL |
dc.title | Czemu służy ocenianie na uczelni - o celach i cechach oceniania z perspektywy studentów | pl_PL |
dc.title.alternative | What is the Purpose of Assessment at the University – about the Goals and Characteristics of Assessment from the Students’ Perspective | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.17951/en.2019.4.163-178 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|