Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadeta-
dc.date.accessioned2020-01-26T07:35:12Z-
dc.date.available2020-01-26T07:35:12Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N. Educatio Nova, Vol. 4 (2019), s. 163-178pl_PL
dc.identifier.issn2543-9340-
dc.identifier.issn2451-0491-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12243-
dc.description.abstractW opracowaniu przedstawiono rozważania związane z funkcjami oceniania w uczelni wyższej. Początkowe pytania o możliwości sprostania zadaniom ewaluacji w kontekście wyznaczanym przez utrwalone praktyki oceniania, zmiany związane z wdrażaniem PRK, a także przez teorię pedagogiczną (ocenianie kształtujące vs sumujące) rozstrzygnięto za pomocą badania sondażowego przeprowadzonego wśród studentów. Ich wypowiedzi, na temat m.in. czytelności systemu oceniania i ustalania jego kryteriów, trafności/przypadkowości, uśredniania ocen w OKM oraz procesualnych cech ewaluacji, prowadzą do wniosku, że studiujący potrafią docenić mierzalność oceniania sumującego (np. egzaminów testowych), ale też zgłaszają postulaty, by wyposażyć weryfikację w cechy oceniania kształtującego, wspierającego ich uczenie się.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectocenianie w szkole wyższejpl_PL
dc.subjectcechy ocenianiapl_PL
dc.subjectfunkcje oceniania w szkole wyższejpl_PL
dc.subjectbadanie sondażowepl_PL
dc.subjectocenianie z perspektywy studentapl_PL
dc.titleCzemu służy ocenianie na uczelni - o celach i cechach oceniania z perspektywy studentówpl_PL
dc.title.alternativeWhat is the Purpose of Assessment at the University – about the Goals and Characteristics of Assessment from the Students’ Perspectivepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.17951/en.2019.4.163-178-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek-Samburska_Czemu_sluzy_ocenianie_na_uczelni.pdf340,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons