DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Nieduziak, Edyta | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-28T10:14:02Z | - |
dc.date.available | 2020-01-28T10:14:02Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Parezja" 2017, nr 1, s. 93-102 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12284 | - |
dc.description.abstract | Artykuł jest próbą spojrzenia na teatr szkolny jako element szerszej struktury, jaką jest kultura szkoły. Podstawą przyjętego punktu wyjścia jest przekonanie, że teatr ów można: 1) osadzić w działaniach performatywnych, co wymaga traktowania go jak części doświadczenia uczestników kultury szkoły, 2) jest wyrazem interakcyjności
kultury szkoły, co przejawia się w różnorodnym charakterze teatru szkolnego na przestrzeni czasu. Tekst prezentuje zmienne cele teatru szkolnego uzależnione od kontekstów społeczno-kulturowych. Szczególną uwagę autorka poświęca czasom dwudziestolecia międzywojennego, które uważane są za jedne z najbardziej rewolucyjnych w praktyce i podglądach na teatr szkolny. Dziedzictwo tamtych czasu nie jest jednak wykorzystane. Przywołane niedawne badania i raporty dotyczące edukacji teatralnej dzieci prezentują obraz nikłej aktywności uczniów w sferze pracy w szkolnym teatrze, co jest uwarunkowane m.in. współczesnym nastawieniem na szybki i spektakularny sukces oraz na kształtowanie postaw odbiorczych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Teatr szkolny | pl_PL |
dc.subject | Kultura szkoły | pl_PL |
dc.title | Co się stało z teatrem szkolnym? : w poszukiwaniu zagubionego obszaru kultury szkoły | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2017.07.06 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|