Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12341
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiemiec, Marta-
dc.date.accessioned2020-01-30T16:14:20Z-
dc.date.available2020-01-30T16:14:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Pedagogika. Studia i Rozprawy" T. 28 (2019), s. 169-180pl_PL
dc.identifier.issn2545-3041-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12341-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to discuss the issue of social skills of pupils with special educational needs. Special attention is paid to the role played by social skills in social functioning of the pupils and the significance of supporting the process of development of social skills. The article also contains a survey of literature pertaining to the subject of defining social skills, describing their components, and characterizing determinants and limits of their development in pupils with special educational needs. In addition, the article compares traditional and contemporary methods in special education and discusses the role in special education that should be played by the process of developing social skills in pupils with disability.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectumiejętności społecznepl_PL
dc.subjectwychowanie specjalnepl_PL
dc.subjectniepełnosprawnośćpl_PL
dc.subjectuczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymipl_PL
dc.titleKształtowanie kompetencji społecznych uczniów z niepełnosprawnością w kontekście procesu wychowaniapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.16926/p.2019.28.13-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niemiec_Ksztaltowanie_kompetencji_spolecznych_uczniow_z_niepelnosprawnoscia.pdf5,85 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons