Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12422
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSanecka, Elżbieta-
dc.date.accessioned2020-02-05T07:48:02Z-
dc.date.available2020-02-05T07:48:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationInternational Journal of Research in E-learning, 2019, vol. 5, no 2, p. 49-64pl_PL
dc.identifier.issn2451-2583-
dc.identifier.issn2543-6155-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12422-
dc.descriptionPomimo wzrastającego zainteresowania empirycznego prokrastynacją akademicką w kontekście kształcenia na odległość, istnieje niewiele badań poświęconych temu zjawisku w odniesieniu do programów blended learning. W przeprowadzonym badaniu analizowano zależności między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, dwoma rodzajami prokrastynacji (aktywną i pasywną prokrastynacją) oraz behawioralną tendencją do odkładania w czasie aktywności związanych z nauką w trakcie uniwersyteckiego kursu z wykorzystaniem platformy Moodle. Uzyskane wyniki pokazały, że pasywna prokrastynacja wykazuje silny negatywny związek z prokrastynacją w blended learningu, podczas gdy spostrzegane poczucie własnej skuteczności oraz aktywna prokrastynacja są niepowiązane z deklarowanym odkładaniem w czasie zadań podczas kursu blended learning. Dodatkowo wykazano istnienie negatywnego związku między zgłaszaną liczbą ukończonych wcześniej kursów blended learning a prokrastynacją w blended learningu. Praktyczne i teoretyczne implikacje otrzymanych wyników w odniesieniu do nauczania z wykorzystaniem metody blended learning zostały omówione w podsumowaniu.pl_PL
dc.description.abstractDespite the growing empirical interest in academic procrastination in the distance learning, there are only limited studies on the determinants of this phenomenon in the blended learning programmes. The present study investigates the relationships between general self-efficacy, two types of procrastination (active and passive procrastination), and the behavioural tendency to postpone learning activities in a blended learning university course using Moodle platform. Results indicate that passive procrastination is strongly positively associated with procrastination in blended learning, while perceived self-efficacy and active procrastination are unrelated to the self-reported task delays during the blended learning course. In addition, the negative link between the reported number of previous completed blended-learning courses and procrastination in blended learning is observed. Practical and theoretical implications of these findings for a blended learning environment are discussed.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectprocrastinationpl_PL
dc.subjectblended learningpl_PL
dc.subjectself-efficacypl_PL
dc.subjectactive procrastinationpl_PL
dc.subjectpassive procrastinationpl_PL
dc.subjectprokrastynacjapl_PL
dc.subjectblended learningpl_PL
dc.subjectpoczucie własnej skutecznościpl_PL
dc.subjectaktywna prokrastynacjapl_PL
dc.subjectpasywna prokrastynacjapl_PL
dc.titleProcrastination in Blended Learning. The Role of General Self-efficacy, and Active and Passive Procrastinationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/IJREL.2019.5.2.04-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sanecka_Procrastination_in_Blended_Learning.pdf560,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons