DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sanecka, Elżbieta | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-05T07:48:02Z | - |
dc.date.available | 2020-02-05T07:48:02Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | International Journal of Research in E-learning, 2019, vol. 5, no 2, p. 49-64 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2451-2583 | - |
dc.identifier.issn | 2543-6155 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12422 | - |
dc.description | Pomimo wzrastającego zainteresowania empirycznego prokrastynacją akademicką w kontekście
kształcenia na odległość, istnieje niewiele badań poświęconych temu zjawisku w odniesieniu
do programów blended learning. W przeprowadzonym badaniu analizowano zależności między
uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, dwoma rodzajami prokrastynacji (aktywną i pasywną
prokrastynacją) oraz behawioralną tendencją do odkładania w czasie aktywności związanych z nauką
w trakcie uniwersyteckiego kursu z wykorzystaniem platformy Moodle. Uzyskane wyniki pokazały,
że pasywna prokrastynacja wykazuje silny negatywny związek z prokrastynacją w blended learningu,
podczas gdy spostrzegane poczucie własnej skuteczności oraz aktywna prokrastynacja są niepowiązane
z deklarowanym odkładaniem w czasie zadań podczas kursu blended learning. Dodatkowo
wykazano istnienie negatywnego związku między zgłaszaną liczbą ukończonych wcześniej kursów
blended learning a prokrastynacją w blended learningu. Praktyczne i teoretyczne implikacje otrzymanych
wyników w odniesieniu do nauczania z wykorzystaniem metody blended learning zostały
omówione w podsumowaniu. | pl_PL |
dc.description.abstract | Despite the growing empirical interest in academic procrastination in the
distance learning, there are only limited studies on the determinants of this
phenomenon in the blended learning programmes. The present study investigates
the relationships between general self-efficacy, two types of procrastination
(active and passive procrastination), and the behavioural tendency to postpone
learning activities in a blended learning university course using Moodle platform.
Results indicate that passive procrastination is strongly positively associated
with procrastination in blended learning, while perceived self-efficacy and active
procrastination are unrelated to the self-reported task delays during the blended
learning course. In addition, the negative link between the reported number of
previous completed blended-learning courses and procrastination in blended
learning is observed. Practical and theoretical implications of these findings for
a blended learning environment are discussed. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | procrastination | pl_PL |
dc.subject | blended learning | pl_PL |
dc.subject | self-efficacy | pl_PL |
dc.subject | active procrastination | pl_PL |
dc.subject | passive procrastination | pl_PL |
dc.subject | prokrastynacja | pl_PL |
dc.subject | blended learning | pl_PL |
dc.subject | poczucie własnej skuteczności | pl_PL |
dc.subject | aktywna prokrastynacja | pl_PL |
dc.subject | pasywna prokrastynacja | pl_PL |
dc.title | Procrastination in Blended Learning. The Role of General Self-efficacy, and Active and Passive Procrastination | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.31261/IJREL.2019.5.2.04 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|