Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12560
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWidawska, Edyta-
dc.date.accessioned2020-02-13T12:14:58Z-
dc.date.available2020-02-13T12:14:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationEdukacyjna Analiza Transakcyjna, Nr 5 (2016), s. 93-109pl_PL
dc.identifier.issn2299-7466-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12560-
dc.description.abstractThe process of upbringing and education should be aimed at developing a sense of responsibility in the young generation, and the principles of solidarity, democracy, tolerance, justice and freedom to lay the foundation for the activity of people entering adult life. These values, taking into account the concept of transactional analysis, can be fully implemented by individuals who knowingly make use of all the positive aspects of the ego states - Parent, Adult and Child. How the pedagogical thought indicates various road for development of the young generation and which ego states is activating and prevails, will be the topic of this article.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjecttransactional analysispl_PL
dc.subjectego statespl_PL
dc.subjectupbringingpl_PL
dc.titleKu czemu wychowywać ma szkoła? : refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.16926/eat.2016.05.06-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Widawska_Ku_czemu_wychowywac_ma_szkola.pdf1,06 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons