Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12671
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRejter, Artur-
dc.date.accessioned2020-02-18T11:02:49Z-
dc.date.available2020-02-18T11:02:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPoznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza, Vol. 24, nr 1 (2017), s. 129-144pl_PL
dc.identifier.issn1233-8672-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12671-
dc.description.abstractThe article is dedicated to description of proper names functions in chosen narrative poem of Passion literature of Polish Baroque. Analyzed proper names in Pamiątka krwawej ofiary Pana Zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa (1610) by Abraham Rożniatowski are mainly connected with metaphysical sphere of culture, majority of them is conven tional, primarily drawn from Bible. The main function of proper names is to describe the Passion in influential way and to show the people how grievous and savage it was. The onomastic field of the narrative poem is strictly related to religious cult of Kalwaria Zebrzydowska popular in Poland in Baroque times.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectliterary onomasticspl_PL
dc.subjectcultural onomasticspl_PL
dc.subjectnarrative poempl_PL
dc.subjectAbraham Rożniatowskipl_PL
dc.subjectBaroquepl_PL
dc.titlePłaczcie - umarł Pan... : nazwy własne we wczesnobarokowym poemacie pasyjnym (na przykładzie Pamiątki krwawej ofiary Pana Zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa Abrahama Rożniatowskiego)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPoznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawczapl_PL
dc.identifier.doi10.14746/pspsj.2017.24.1.7-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rejter_Placzcie_umarl_Pan.pdf592,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons