Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1276
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiłas-Pleszak, Ewa-
dc.date.accessioned2018-03-16T13:16:42Z-
dc.date.available2018-03-16T13:16:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citation"Język Artystyczny" T. 15 (2014), s. 147-158pl_PL
dc.identifier.issn0209-3731-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1276-
dc.description.abstractThe article aims at illustrating how self‑presentation — one of the main objectives of popular culture — is realised in popular texts. The genre in which the elements of autocreation have been examined is “travel interview” (or, more precisely, interviews with travelling representatives of the world of media), conducted with the intention to describe the world by means of olfactory sensations. These interviews have been collected in K. Skawska and K. Świdrak’s book titled Świat w zasięgu nosa [The World Within Smell]. A careful observation of the selected forms of expression allows one to discern the capacities the sense of smell displays for cognition and classification of the world, and to see olfaction as an element that constitutes and expresses indentity of the authors of fragrance travel accounts. The use of the sense of smell in the process of world exploration may be regarded as part of the study on the condition of homo aistheticos — a human being who “experiences the world sensually” and creates his/her indentity on the basis of sensuality rather than rationality.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsmellpl_PL
dc.subjectpopular culturepl_PL
dc.subjectidentitypl_PL
dc.subjectlanguage and sensespl_PL
dc.subject“travel interview”pl_PL
dc.subjectzapachpl_PL
dc.subjectzapachypl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectjęzyk i zmysłypl_PL
dc.subjectkultura popularnapl_PL
dc.subjectwywiad podróżniczypl_PL
dc.titleZapachowe autokreacje w tekstach kultury popularnej (na przykładzie wybranych wywiadów podróżniczych)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bilas_Zapachowe_autokreacje_w_tekstach_kultury_popularnej_na_przykladzie_wybranych_wywiadow_podrozniczych.pdf442,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons