Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12774
Tytuł: Metody pracy z czytelnikiem w bibliotece dziecięcej sposobem na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
Autor: Kosik, Edyta
Słowa kluczowe: biblioteka dziecięca; praca z dziećmi; metody; konkursy; głośne czytanie; akcje i imprezy biblioteczne
Data wydania: 2016
Źródło: Biblioteka i Edukacja, 2016, Nr 10
Abstrakt: W artykule ukazano, jaki wpływ na rozwój zainteresowań czytelniczych mają metody pracy z dziećmi w bibliotekach dziecięcych. Wyjaśniono termin biblioteki dziecięce (biblioteki dla dzieci). Nakreślono zarys rozwoju tego typu bibliotek, sposobu pracy z czytelnikami i dobierania metod na przestrzeni lat. Przedstawiono typologię metod pracy z czytelnikiem. Następnie wybrano kilka rodzajów metod ‐ konkursy, głośne czytanie, akcje i imprezy biblioteczne oraz omówiono je. Opisano przykłady konkretnych form pracy z czytelnikiem przy użyciu tych metod, czyli konkursy: „W świecie powieści Marty Fox” i „W krainie fantazji”, Nowohucki Dzień Głośnego Czytania, akcję czytelniczą: „Czytam Sobie w Bibliotece” oraz Pikniki Literackie organizowane w Płocku.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12774
ISSN: 2299-565X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kosik_Metody_pracy_z_czytelnikiem.pdf328,8 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons