Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12957
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMydla, Jacek-
dc.date.accessioned2020-03-05T08:36:29Z-
dc.date.available2020-03-05T08:36:29Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Image & Narrative" Vol. 18, no. 3 (2017), s. 80-93pl_PL
dc.identifier.issn1780-678X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/12957-
dc.description.abstractThis article examines the Gothic project of Horace Walpole’s The Castle of Otranto and two texts which engage the novella, Robert Jephson’s 1781 tragedy The Count of Narbonne and M. R. James’s 1923 ghost story “The Haunted Dolls’ House”, as works which in different ways handle the mimetic potential inherent in this project. A distinction between intrinsic and extrinsic types of mimesis is proposed and then used to address the realistic claims that these works make. The argument is put forward that the two post-Otranto texts are attempts to add a dimension of realism – that is to say, relevance – to Walpole’s medieval fantasy.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectGothic fictionpl_PL
dc.subjectGothic dramapl_PL
dc.titleThe Ghotic as a mimetic challenge in two post-"Otranto" narrativespl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mydla_The_Ghotic_as_a_mimetic_challenge.pdf472,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons