Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12998
Tytuł: Poczucie podmiotowości komunikacyjnej w perspektywie badań nad kompetencjami medialnymi
Tytuł równoległy: THE SENSE OF COMMUNICATION SUBJECTIVITY IN THE PERSPECTIVE OF RESEARCH ON MEDIA COMPETENCES
Autor: Szostok-Nowacka, Patrycja
Słowa kluczowe: sense of communication subjectivity; bilateral communication; social activity
Data wydania: 2019
Źródło: ”Polityka i Społeczeństwo” Nr 3 (2019), s. 131-145
Abstrakt: The aim of the article is to present the concept of the sense of communication sub-jectivity from the perspective of its usefulness in research on media competences. The author discusses theoretical aspects of human subjectivity connected with communica-tion activity referring to the literature in the field of political science, sociology, and psychology. She constructs a model of the sense of communication subjectivity based on available theories, then she verifies it in the questionnaire research on the relationship between the sense of communication subjectivity and social activity in territorial self-governments of the Śląskie Voivodeship. The results of the survey confirm the research hypothesis, according to which social activity is associated with a sense of communica-tion subjectivity. Apart from the conclusions provided by the survey, the author formu-lates the proposal of further use of the concept in research on communication in various social situations, especially those involving asymmetric communication, for example, in work environment, health care, education, etc.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12998
DOI: 10.15584/polispol.2019.3.8
ISSN: 1732-9639
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szostok-Nowacka_Poczucie_podmiotowosci_komunikacyjnej_w_perspektywie_badan.pdf669,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons