DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Uciecha, Andrzej | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-12T14:46:11Z | - |
dc.date.available | 2020-03-12T14:46:11Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Vox Patrum, 2009, t. 53/54, s. 421-432 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0860-9411 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13113 | - |
dc.description.abstract | Pedagogiczne postulaty Jana Chryzostoma kształtowały się w konkretnym
środowisku społeczno-religijnym syryjskiej Antiochii drugiej połowy IV wieku.
Obywatele tego miasta, w tym również chrześcijanie, poszukiwali przyjemności,
namiętnie pasjonowali się wyścigami konnymi i za swój obowiązek
uważali udział w przedstawieniach teatralnych. Jak pisze J.N.D. Kelly, mieli
oni opinię światowców, materialistów i cyników, którzy wiosną i latem udawali
się do pobliskiego Dafne1. W badaniach tematu wychowania należy również
uwzględnić silny wpływ ideałów życia monastycznego, któremu Złotousty
z zapałem oddawał się począwszy od asketerionu Diodora, przez cztery lata
umartwień monastycyzmu na wpół cenobitycznego na górze Silpios, aż po
wyczerpującą ascezę pustelnika, która doprowadziła do załamania jego stanu
zdrowia2. W życiu Chryzostoma ideały ascetyczne odgrywają tak istotną rolę,
że nie wolno ich pominąć przy omawianiu jego nauczania pedagogicznego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Jan Chryzostom | pl_PL |
dc.subject | religijne wychowanie potomstwa | pl_PL |
dc.title | Religijny program wychowania w ujęciu Jana Chryzostoma | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Vox Patrum | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|