Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13113
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorUciecha, Andrzej-
dc.date.accessioned2020-03-12T14:46:11Z-
dc.date.available2020-03-12T14:46:11Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationVox Patrum, 2009, t. 53/54, s. 421-432pl_PL
dc.identifier.issn0860-9411-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13113-
dc.description.abstractPedagogiczne postulaty Jana Chryzostoma kształtowały się w konkretnym środowisku społeczno-religijnym syryjskiej Antiochii drugiej połowy IV wieku. Obywatele tego miasta, w tym również chrześcijanie, poszukiwali przyjemności, namiętnie pasjonowali się wyścigami konnymi i za swój obowiązek uważali udział w przedstawieniach teatralnych. Jak pisze J.N.D. Kelly, mieli oni opinię światowców, materialistów i cyników, którzy wiosną i latem udawali się do pobliskiego Dafne1. W badaniach tematu wychowania należy również uwzględnić silny wpływ ideałów życia monastycznego, któremu Złotousty z zapałem oddawał się począwszy od asketerionu Diodora, przez cztery lata umartwień monastycyzmu na wpół cenobitycznego na górze Silpios, aż po wyczerpującą ascezę pustelnika, która doprowadziła do załamania jego stanu zdrowia2. W życiu Chryzostoma ideały ascetyczne odgrywają tak istotną rolę, że nie wolno ich pominąć przy omawianiu jego nauczania pedagogicznego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectJan Chryzostompl_PL
dc.subjectreligijne wychowanie potomstwapl_PL
dc.titleReligijny program wychowania w ujęciu Jana Chryzostomapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalVox Patrumpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Uciecha_Religijny_program_wychowania.pdf488,06 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons