Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13326
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMazurek, Marcin-
dc.date.accessioned2020-03-30T06:09:42Z-
dc.date.available2020-03-30T06:09:42Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationEr(r)go, Nr 5, z. 2 (2002) s. 33-41pl_PL
dc.identifier.issn1508-6305-
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13326-
dc.description.abstractThe article aims at a critical explication of two attempts to frame the distorted sense of the real, firstly. through the notion of the spectacle (Guy Debord) and then the simulacrum (Jean Baudrillard). Both concepts, though they originated in political and media-related discourses, stress the autonomy of representation and its close relationship with conditions of contemporary social existence as well as with the process of identity formation, the latter to a large extent informed by the total substitution of the material by the mediated.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectspectaclepl_PL
dc.subjectsimulacrumpl_PL
dc.subjectidentity formationpl_PL
dc.subjectpolitical and media-related discoursespl_PL
dc.titleKondycja spektaklu : produkt, próżnia, przyspieszeniepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mazurek_Kondycja_spektaklu.pdf1,88 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons