Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1333
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZdrada-Cok, Magdalena-
dc.date.accessioned2018-03-19T11:32:28Z-
dc.date.available2018-03-19T11:32:28Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationRomanica Silesiana, No. 6 (2011), s. 160-180pl_PL
dc.identifier.issn1898-2433-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1333-
dc.description.abstractThe article aims to analyze L’Écrivain public and L’Enfant de sable by Tahar Ben Jelloun, focusing on the issue of hybrydity which is discussed from the postcolonial and postmodern perspective (Bhabha, De Toro). The analysis concentrates on the oriental tale which deconstructs the paradigm of the novel and the autobiography. However, the article also depicts that Tahar Ben Jelloun derives his ideas from the oral tradition so as to, similarly as Jorge Luis Borges, give his works an intertextual and intercultural dimension. Through the nomadic structure of the tale, which is present both in the novel and in the autobiography, the writer rejects the idea of a conservative and monolithic Moroccan society and opposes stereotypes.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectHybriditypl_PL
dc.subjecttalepl_PL
dc.subjectpostmodern autobiographypl_PL
dc.subjectMoroccan novel in Frenchpl_PL
dc.titleL'hybridite dans "L'Ecrivain public" et "L'Enfant de sable" de Tahar Ben Jellounpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zdrada_Cok_Lhybridite_dans_LEcrivain_public.pdf551,71 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons