Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13376
Tytuł: Koncepcje kształcenia dzieci i ich nauczycieli w twórczości Ryszarda Więckowskiego - recenzja
Autor: Szuścik, Urszula
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna; Ryszard Więckowski; recenzja; kształcenie językowe; pedagogika
Data wydania: 2018
Źródło: Cieszyński Almanach Pedagogiczny, T. 4 (2018), s. 155-159
Abstrakt: Edukacja wczesnoszkolna, czy inaczej – nauczanie początkowe obejmujące klasy I–III, w polskim systemie szkolnictwa stanowi formę zintegrowanego kształcenia. W jego założeniach programowych sposób przekazywania wiedzy oraz kształtowania umiejętności i postaw dostosowuje się do aktywności typowej dla dziecka w tym wieku. Program nauczania umożliwia dzieciom poznawanie środowiska i świata – zarówno w jego złożoności, jak i jedności. Do celów tej wczesnej edukacji zalicza się m.in.: nabywanie umiejętności czytania, pisania, wypowiadania się, radzenia sobie z elementarnymi działaniami arytmetycznymi, kształtowanie nawyków społecznego funkcjonowania. Zwraca się też uwagę na rozwijanie możliwości poznawczych uczniów, ułatwiających im coraz dojrzalsze rozumienie świata. Istotne jest rozbudzenie wrażliwości moralnej i estetycznej, umacnianie u dziecka poczucia własnej wartości, wzmacnianie poczucia przynależności narodowej, kulturowo‑ etnicznej. Poza tym zwraca się również uwagę na przekształcanie motywacji dziecka – początkowo spontanicznej – w motywację świadomą oraz przygotowuje dziecko do wykonywania zadań wymagających systematycznego wysiłku (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13376
ISSN: 2300-3006
2353-0898
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szuscik_Koncepcje_ksztalcenia_dzieci.pdf263,81 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons