DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pyrzyk-Kuta, Aleksandra | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-02T05:14:34Z | - |
dc.date.available | 2020-04-02T05:14:34Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | A. Szczurek-Boruta, K. Jas (red. nauk.), "Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym : wyzwania, powinności pedagogiki, zadania" (S. 91-102). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8019-695-7 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13404 | - |
dc.description.abstract | "Arystotelesowskie animal socjale głosi powołanie człowieka do życia
w zbiorowości. Zdarza się jednak, iż różnicowanie i klasyfikowanie, grupowanie
się jednostek prowadzi do niebezpiecznej marginalizacji innych osób,
zwłaszcza we wczesnym etapie edukacji, a następnie w okresie adolescencji,
w którym socjalizacja i – związana z tym procesem – grupa rówieśnicza
nabierają szczególnego znaczenia. Kontakty rówieśnicze wyznaczają bowiem
przestrzeń społeczną konieczną do pobudzania inicjatyw jednostki, ukształtowania
norm, kodeksu wartości i wzorów postępowania, zaspokajają potrzebę
akceptacji i przynależności. Jednak, co dzieje się w przypadku braku
tej akceptacji, odrzucania z powodu dostrzeganej odmienności, w sytuacji,
gdy deklarowane kompetencje wychowawców okazują się pozorne lub niewystarczające,
by przeciwdziałać problemowi czy skutecznie go rozwiązać?
Nieadekwatne lub nieudolne reagowanie na problem, lub – co gorsze – jego
bagatelizowanie nasilają zjawisko ekskluzji. Geneza i konsekwencje tego zjawiska
wyznaczają oś podjętych rozważań." […] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | peer group | pl_PL |
dc.subject | exclusion | pl_PL |
dc.subject | special educational needs | pl_PL |
dc.subject | corrective and educational measures | pl_PL |
dc.title | Niechciany, pomijany, samotny : wykluczenie rówieśnicze jako obszar pedagogicznej nieuwagi i niewrażliwości | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|