Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13406
Tytuł: Edukacja wobec wykluczenia : rzecz o niewykorzystanych możliwościach, potrzebach i powinnościach
Autor: Szczurek-Boruta, Alina
Słowa kluczowe: exclusion; education; possibilities; obligations; needs
Data wydania: 2017
Wydawca: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Źródło: A. Szczurek-Boruta, K. Jas (red. nauk.), "Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym : wyzwania, powinności pedagogiki, zadania" (S. 73-88). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Abstrakt: "Marginalizacja i wykluczenie to kategorie społeczne funkcjonujące w mniej lub bardziej bezpośrednim związku ze światem oddziaływań pedagogicznych. Wskazują na to studia teoretyczne i eksploracje empiryczne prowadzone m.in. przez Helenę Radlińską, Ryszarda Wroczyńskiego, Stanisława Kowalskiego, Mikołaja Kozakiewicza, Zbigniewa Kwiecińskiego, Stanisława Kawulę, Mirosława J. Szymańskiego, Ryszarda Borowicza, Tadeusza Pilcha, Jerzego Nikitorowicza, Tadeusza Lewowickiego. Związki między zjawiskami marginalizacji, wykluczenia i edukacją istnieją. „Szkoła – pisze Dorota Pankowska – zamiast promować tendencje emancypacyjne ludzi, utrwala wzór tradycyjnej kultury klas dominujących, skazując tym samym klasy o niższym statusie na dostosowanie się do istniejącego porządku społeczno-kulturowego”. […] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13406
ISBN: 978-83-8019-695-7
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szczurek_Boruta_Edukacja_wobec_wykuczenia_rzecz.pdf416,41 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons