Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/13406
Tytuł: | Edukacja wobec wykluczenia : rzecz o niewykorzystanych możliwościach, potrzebach i powinnościach |
Autor: | Szczurek-Boruta, Alina |
Słowa kluczowe: | exclusion; education; possibilities; obligations; needs |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Źródło: | A. Szczurek-Boruta, K. Jas (red. nauk.), "Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym : wyzwania, powinności pedagogiki, zadania" (S. 73-88). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Abstrakt: | "Marginalizacja i wykluczenie to kategorie społeczne funkcjonujące
w mniej lub bardziej bezpośrednim związku ze światem oddziaływań pedagogicznych.
Wskazują na to studia teoretyczne i eksploracje empiryczne prowadzone
m.in. przez Helenę Radlińską, Ryszarda Wroczyńskiego, Stanisława
Kowalskiego, Mikołaja Kozakiewicza, Zbigniewa Kwiecińskiego, Stanisława
Kawulę, Mirosława J. Szymańskiego, Ryszarda Borowicza, Tadeusza Pilcha,
Jerzego Nikitorowicza, Tadeusza Lewowickiego.
Związki między zjawiskami marginalizacji, wykluczenia i edukacją istnieją.
„Szkoła – pisze Dorota Pankowska – zamiast promować tendencje emancypacyjne
ludzi, utrwala wzór tradycyjnej kultury klas dominujących, skazując
tym samym klasy o niższym statusie na dostosowanie się do istniejącego
porządku społeczno-kulturowego”. […] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13406 |
ISBN: | 978-83-8019-695-7 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|