Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13511
Tytuł: Upcykling jako element zielonego marketingu i jego znaczenie dla biznesu
Tytuł równoległy: Upcycling as element of green marketing and its importance for business
Autor: Czuba, Michał
Słowa kluczowe: upcykling; zielony marketing; usługi komunalne; zrównoważona konsumpcja; zachowania konsumenckie
Data wydania: 2017
Źródło: "Marketing i Rynek" nr 9 (2017), s. 16-22
Abstrakt: Artykuł porusza zagadnienie upcyklingu jako nowego wzorca zachowań konsumenckich, umożliwiającego wytworzenie z zużytych wcześniej produktów nowych dóbr, co przedłuża ich życie. Zachowania tego typu prowadzą również do ograniczenia korzystania z nowych produktów na zasadach rynkowych oraz zmniejszają konieczność wyrzucania rzeczy, które straciły dotychczasową przydatność. Coraz częściej wielkie korporacje biorą przykład z osób indywidualnych i podejmują działania związane z upcyklingiem swoich produktów lub przekształcają rzeczy dotychczas traktowane jako śmieci w materiał wyjściowy do wytwarzania produktów. Działania te są wzmacniane są przez media, które promują idee upcyklingu jako współczesnej formy biznesu, sztuki oraz nowego wzorca zrównoważonej konsumpcji. Autor w artykule próbuje odnieść się do tych perspektyw oraz wskazuje, w jaki sposób upcykling może wpłynąć na szersze niż dotąd stosowanie podejścia marketingowego przez firmy świadczące usługi komunalne.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13511
ISSN: 1231-7853
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Czuba_Upcycling_jako_element_zielonego_marketingu_i_jego_znaczenie_dla_biznesu.pdf548,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons