Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13613
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWilczek, Wioletta-
dc.date.accessioned2020-04-23T07:17:02Z-
dc.date.available2020-04-23T07:17:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 2019, t. 28, s. 91-104pl_PL
dc.identifier.issn2353‑9577-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13613-
dc.description.abstractThe article concerns the issue of community languages, i.e. sociolects. The text is a didactic proposal for Polish language lessons, especially for the seventh and eighth grades of the second educational stage. In addition to the characteristics of the issue, the author presents sets of tasks (of varying degrees of difficulty), in which she uses analytical material concerning the automotive sociolect. In the language of automotive enthusiasts, the lexical field which reflects technical changes and the development of society is growing.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectsociolectpl_PL
dc.subjectthe language of automotive enthusiastspl_PL
dc.subjectPolish language lessonpl_PL
dc.subjectcommunity language varietiespl_PL
dc.titleSocjolekty w edukacji szkolnej (propozycja dydaktyczna na przykładzie języka miłośników motoryzacji)pl_PL
dc.title.alternativeSociolects in school education (didactic proposal on the example of the language of automotive enthusiasts)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.doi10.31261/TPDJP.2019.28.06-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wilczek_Socjolekty_w_edukacji_szkolnej.pdf619,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons