Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13614
Tytuł: W służbie nauce i edukacji polonistycznej (o dokonaniach dydaktyków języka ojczystego w sześćdziesięciolecie działalności Katedry Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej)
Tytuł równoległy: In the service of science and teaching the Polish language (about the achievements of the mother tongue teachers in the 60th anniversary of the Chair of Linguistic Didactics and Polish Literature)
Autor: Synowiec, Helena
Słowa kluczowe: Chair of Linguistic Didactics and Polish Literature; Polish Language Didactics
Data wydania: 2019
Źródło: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 2019, t. 28, s. 161-176
Abstrakt: The article discusses the contribution of native language teachers to scientific research and educational activities in the 60 years of existence of the Chair of Linguistic Didactics and Polish Literature. Circles of research work are presented, which have been constantly expanded with new issues in connection with cultural, civilization and educational transformations. The results of the research are synthetically discussed — the theories and linguistic methodologies used by the researchers are taken into account. Also, the theoretical and practical significance of publications in the field of language skills, spelling competence of students, word culture and didactic communication as well as the function and language of school textbooks have been outlined. The achievements of educators, which are directly applicable in education, have not been omitted either, e.g. sets of exercises for students, tutorials for teachers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13614
DOI: 10.31261/TPDJP.2019.28.13
ISSN: 2353‑9577
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Synowiec_W_sluzbie_i_nauce_i_edukacji_polonistycznej.pdf551,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons