Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13713
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOchwat, Magdalena-
dc.date.accessioned2020-04-29T07:55:34Z-
dc.date.available2020-04-29T07:55:34Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 27 (2018), s. 115-136pl_PL
dc.identifier.issn2353‑9577-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13713-
dc.description.abstractThe article describes the semester classes conducted at the Faculty of Philology of the University of Silesia based on reportage texts on the hardship of refugees. It consists essentially of three parts, which answer the questions: why the documentary genre should become more present in school?, why the topic of refugees and economic migrants should be made the subject of students’ discussions during Polish language classes? and how to introduce reading about good neighbourhood and hospitality? In this study, I propose non‑fiction texts about the greatest migration crisis after the Second World War, which can be successfully implemented in the Polish language classes.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectrefugeespl_PL
dc.subjectPolish language classespl_PL
dc.subjectreportagepl_PL
dc.subjectPolish language studentspl_PL
dc.subjectPolish philologypl_PL
dc.title"Światu nie mamy czego zazdrościć" : o studenckich lekcjach dobrego sąsiedztwa i (gość)inności na podstawie najnowszych reportaży. Implikacje dydaktycznepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/TPDJP.2018.27.08-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ochwat_Swiatu_nie_mamy_czego.pdf607,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons