DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Heska-Kwaśniewicz, Krystyna | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-29T12:29:18Z | - |
dc.date.available | 2020-04-29T12:29:18Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 28 (2019), s. 177-183 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353‑9577 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13730 | - |
dc.description.abstract | The sketch characterizes the research areas of the staff of the Chair of Linguistic
Didactics and Polish Literature, and especially the one devoted to literature for children and teenagers.
The author of the article presents the beginnings and development of reflection on writing
for a young reader, which, thanks to the involvement of Mieczysława Mitera-Dobrowolska, Zofia
Adamczykowa and other employees, has become the foundation of studies on “other” literature,
and thus the hallmark of Katowice’s teaching of Polish literature and language among other
Polish universities. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | literature for children and teenagers | pl_PL |
dc.subject | Mieczysława Mitera-Dobrowolska | pl_PL |
dc.subject | Zofia Adamczykowa | pl_PL |
dc.subject | Chair o Linguistic Didactics and Polish Literature | pl_PL |
dc.title | Tematyka dziecięco-młodzieżowa w badaniach naukowych i praktyce dydaktycznej Katedry Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.31261/TPDJP.2019.28.14 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|