Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13842
Tytuł: Randka - osobliwe zdarzenie komunikacyjne? : nowa jakość "randkowania" w nowych mediach
Tytuł równoległy: Date as a Peculiar Communication Event? The New Quality of “Dating” in New Media
Autor: Kalisz, Aleksandra
Słowa kluczowe: date; genre; inguistics; public discourse; new media
Data wydania: 2019
Źródło: Zeszyty Prasoznawcze, 2019, nr 1, s. 121-131
Abstrakt: The aim of the article was to analyse dating as peculiar communication events. Using linguistic genology and textology, the author determines the components of that construct. Subsequently, she attempts to define the genre frame of the event and verifies its communication environment, while also considering the influence of modern technology on the development of dates and dating. The new media sites, represented by selected dating portals, which are increasingly often used to initiate those social contacts, served as a perfect space where the new qualities of dating, described in the article, manifested themselves. The final considerations reveal that the contemporary dating websites contain personal ads with clearly visible traits of dating-matrimonial advertisements. A strong desire to create the best self-image can be found in both cases.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13842
DOI: 10.4467/22996362PZ.19.009.10243
ISSN: 0555-0025
2299-6362
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kalisz_Randka_osobliwe_zdarzenie_komunikacyjne.pdf355,35 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons